czwartek, 5 marca 2009
Galeria Bi¿uteria
Do wyrobu obrączek zazwyczaj używano złota, rzadziej srebra, dziś spotykamy obrączki zarówno ze złota i srebra, a także ze złota białego i platyny, ze zdobieniami i brylantami. Przy ustalaniu wartości nieoszlifowanych okazów nefrytów bierze się pod uwagę jego barwę, ważny jest też barak przerostów serpentynitu oraz jakichkolwiek spękań. W dostępnej literaturze podane są gotowe podpowiedzi doboru kamieni, ale można kierować się własną intuicja. Kamień ten polecam zwłaszcza wszystkim interesującym się ezoteryką, parapsychologią i spirytyzmem. Pod wpływem wysokiego ciśnienia oraz wysokiej temperatury dochodziło do krystalizacji węgla do postaci diamentu. Nazwa organizacji jubilerskiej pochodzi od francuskiej nazwy śConfederation Internationale de la Bijouterie, Joaillerie, Orfevrerie, des Diamants, Perls et Pierresś, co tłumaczymy jako: Międzynarodowe Zrzeszenie Biżuterii, Ozdób Srebrnych, Diamentów, Pereł i Kamieni. Większość stanowią narzędzia ręczne, niewielka część ma napęd elektryczny. Każdy jubiler może samodzielnie dokonywać wszystkich operacji związanych z produkcją danej sztuki biżuterii, jednak wielu powierza poszczególne etapy procesu technologicznego specjalistom, którzy na przykład osadzają kamienie, polerują, grawerują. W kwarcowym bawolim oku minerały te zostały zastąpione przez tlenki i wodorotlenki żelaza ś głównie hematytu i goethytu. Kwarcowe bawole oko współwystępuje zazwyczaj z kwarcowym tygrysim okiem, od którego jest jednak znacznie rzadziej spotykane. Własności, występowanie i zastosowanie kwarcowego bawolego oka, poza barwą, są bardzo podobne do kwarcowego tygrysiego oka. Wątpliwości rozwiało drugie odkrycie w roku 1927 a to za zasługą kierownika szkoły kamieniarskiej w Turnowie. Były one gromadzone wraz z innymi skarbami jako zabezpieczenie wartości materialnej i stanowiły środek płatniczy. Załamanie polskiego rynku złotniczego nastąpiło głównie za sprawą coraz silniejszej konkurencji złotników niemieckich z Norynbergi i Augsburga, którzy różnymi sztuczkami marketingowymi np. Stroiły się w słoneczne paciorki, bursztynowe kolie i korale. O tym, że bursztyn dodaje urody, wiedziały również Kurpianki. -
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz